Internet i telefon na firmę – jaka taryfa jest najlepsza?

Decydując się na instalację Internetu w firmie, trzeba wziąć pod uwagę kilka bardzo istotnych kwestii. Przede wszystkim konieczne jest podjęcie decyzji dotyczącej sposobu rozliczania płatności.

Abonament firmowy

Oferty dla klientów biznesowych są bardzo atrakcyjne, z tego względu warto z nich korzystać. Przed podjęciem decyzji dotyczącej wyboru operatora najlepiej przeanalizować kilka propozycji, np. w Virgin Mobile (szczegóły znajdują się pod adresem: https://virginmobile.pl/oferty/abonament/firma). W firmowych pakietach znajdują się nie tylko pakiety minut, SMS-ów, MMS-ów, ale również pakiety internetowe. W abonamencie dla firm można przyłączać kilka numerów w ramach jednej umowy, tworząc grupę. To bardzo wygodne rozwiązanie, ponieważ w ten sposób najlepiej rozliczać wszystko w ramach jednego rachunku. W takiej ofercie można też kupić smartfony w bardzo atrakcyjnych cenach, których koszt będzie doliczony do comiesięcznej raty. Abonament daje poczucie stabilizacji, jednak trzeba pamiętać o tym, że jest to zobowiązanie długoterminowe. W przypadku gdy korzysta się z opcji z telefonem lub telefonami, minimalny okres obowiązywania umowy wynosi 24 miesiące.

Posiadacze abonamentu firmowego coraz częściej decydują się na pakiety nielimitowane. To szczególnie dobry pomysł, gdy zatrudnia się pracowników, którym potrzebne są służbowe telefony. Wówczas nikt nie musi pilnować limitów i swobodnie korzystać z telefonu i Internetu. Warto też dołączyć Internet mobilny, szczególnie dla osób, które często wyjeżdżają w delegacje.

Taryfy na kartę dla firm

Na rynku pojawiają się również ciekawe oferty dla klientów biznesowych w systemie prepaid, czyli na kartę. To zdecydowanie najlepsze rozwiązanie dla osób, których miesięczne wydatki na telefon i Internet nie są jednolite i wymagają systematycznych modyfikacji. Taryfa na kartę pozwala z góry ustalić kwotę, jaka może być przeznaczona w danym miesiącu na poszczególne działania. Główną zaletą telefonu na kartę jest możliwość zmiany operatora niemal w każdym momencie. Trzeba jednak pamiętać o regularnych doładowaniach. Telefon na kartę to także świetne rozwiązanie, gdy w firmie jest duża rotacja pracowników – jeżeli telefon nie jest używany przez jakiś czas, nie trzeba za niego płacić, jedynie przedłużać ważność numeru.

Warto podkreślić, że telefon na kartę można zespolić z kosztami prowadzenia przedsiębiorstwa w prosty sposób – wydatki na karty doładowujące są kosztem firmowym.